Bokparadiset

Fragments

Kategori: Dystopier

 

Titel: Fragments
Författare: Dan Wells
Serie: #2 Partials
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 564 

Jag tokgillade första boken vilket jag blev väldigt förvånad över. Beställde hem tvåan men den fick stå ett tag för den är så himla tjock. Tyvärr gillade jag inte den här alls lika mycket som den första och jag var tveksam till om jag skulle läsa sista boken, men jag hittade den på bokrean så då tänkte jag att jag lika väl kan avsluta den. Men alltså det här är en riktig mellanbok och det händer egentligen inte alls mycket på alla dessa sidor. Boken är onödigt tjock och de var egentligen de sista 200 sidorna som var bra. Och de första 50. Men alla andra sidor i mitten hade kunnat kortas ner så himla mycket. Sista boken är inte alls lika tjock i alla fall vilket jag tror är lovande.

Jag ska läsa sista boken och sen kan jag säga om det är värt att läsa serien. Första boken är riktigt bra men tvåan var tyvärr ett bottennapp, de sista sidorna gjorde att betyget drogs upp. 

Betyg: 2/5

Kommentarer

  • Bokprinsessorna säger:

    Känner som dig första boken var riktigt bra vilket jag inte hade väntat mig men den andra delen var så seg och alldeles för lång. Har inte vågat mig på den sista delen alls känns så jobbigt med tanke på längden

    Svar: Ja tvåan var en riktig besvikelse, men hoppas verkligen på att trean ska vara bättre, första var ju så bra!
    BokParadiset

    2017-05-08 | 18:20:41
    Bloggadress: http://bokprinsessorna.wordpress.com

Kommentera inlägget här: