Bokparadiset

Söta pojkar är bara på låtsas - Moa Eriksson Sandberg

Kategori: Ungdomsböcker

Ella är sexton år och har precis börjat på teaterprogrammet på gymnasiet i Halmstad. Hon drömmer om att bli skådis och få spela mot Jonas Malmsjö på Dramaten. Målmedvetet letar hon också efter söta pojkar att ha sex med. Hon vill ha kul och är egentligen inte ute efter ett långvarigt förhållande. Men Ella blir mot sin vilja den som killarna vill ha för en natt men ändå ser ner på. Och ibland gör det ont. Var går gränsen? Och varför kan inte en tjej få vara en player? (Adlibris)
 
Denna boken är baserad på författarens dagboks anteckningar och det första som hände var att Ella hade gjort en lista som man kunde läsa, detta tyckte jag va otroligt roligt då jag också gjorde olika listor i mina dagböcker. Den utspelar sig i Halmstad vilket jag också gillar då jag är så förälskad i staden!
Dock tycker jag det blir väldigt tjatigt med alla olika killar hon har och jag glömmer bort namnet på dom flera gånger om och glömmer vem som är vem.
Men så som Ella beter sig är väldigt likt många (inte alla) killar sätt och det kanske är bra, att visa att inte bara killar kan göra hur dem vill utan även vi tjejer, fast jag kan känna att det finns en gräns. 

Första meningen:
Utgivningsår:
Antal sidor:
Betyg:
Första meningen: Mina fötter studsade mot trägolvet och lyckokänslan bubblade som kolsyra i halsen.
Utgivningsår: 2011
Antal sidor: 252
Betyg: 2