Bokparadiset

Konsten att vara ungkarl - Mike Gayle

Kategori: Feel-goodböcker

 
(Från Adlibris) George och Joan Bachelor är stolta (om än kanske aningens besvikna) föräldrar till tre vuxna män vars liv inte riktigt ser ut som de hade önskat ...

För trots att de har sina föräldrars fyrtioåriga äktenskap som förebild visar de tre bröderna Bachelor inga som helst tecken på att stadga sig. Storebror Adam dejtar bara väldigt glamorösa partytjejer, som definitivt inte är typen man gifter sig med. Luke har visserligen friat till sin flickvän men hans förflutna sätter käppar i hjulen. Minstingen i familjen, Russell, är kär i en tjej som han aldrig någonsin kan få.
Det jag tänkte väldigt mycket genom boken var att Mike Gayle måste vara britt så mycket te som de dricker i boken och det är han!

Detta var en alldeles fantastisk bok, jag gillade allt med den! Man kommer karaktärerna så nära känns det som, jag verkligen engagerar mig i deras beslut, jag hejar på att dom ska göra rätt, jag blir förbannad på dem men i slutändan löser det sig. 

Det enda med boken som är negativt är att jag nu har läst ut den. Dock tyckte jag bakside texten lurade en lite för på den lät det som en sak skulle vara väldigt mycket i fokus som jag inte alls tyckte lät så kul men så var det inte alls! Jag hade velat läsa den en första gång igen! Mike Gayle är verkligen en duktig författare på att skriva roliga men ändå med ryckande böcker. 

Bästa boken iår!

Utgivningsår:
Förlag:
Författarens hemland:
Antal sidor:
Första meningen:
Betyg:
Utgivningsår: 2010
Förlag: Basil
Författarens hemland: Storbritannien
Antal sidor: 335
Första meningen: "hur tycker du egentligen att vi har lyckats?"
Betyg: 5/5

Andra omslag. Jag föredrar faktiskt det svenska.