Bokparadiset

Den enögda kaninen

Kategori: Spänningsroman

Bortom det lilla samhället Dalen finns ett övergivet hus. Det är det första David Flygare får veta när han återvänder till sin barndomsstad för sommaren.

Tillsammans med fem vänner tillbringar David de långa sommardagarna vid huset. De solar, grillar, dricker, har sex och begår inbrott i skydd av natten. De gömmer stöldgodset i huset.

Men stölderna skapar oro i det lilla samhället. Och då en ensam, gammal man dessutom försvinner börjar det koka under ytan, vad är det egentligen som pågår i Dalen?

När sommaren är över kommer det vita huset att stå för allt David och hans vänner har tagit från Dalen, och allt det som tagits från dem det som aldrig kan komma tillbaka.

Boken utspelar sig i Halmstad en ort som är ungefär som min andra hemort så att känna igen sig i mycket är verkligen roligt faktiskt. När han skriver om några små ställen som finns utanför Halmstad vet jag precis vilka han pratar om eftersom de ligger i närheten av mig, så roligt.

Ofta när jag läste i boken stannade jag upp och tänkte, "det här har typ hänt honom" inte för att jag tror att han är David i boken men det är så verkligt. Allt är så verkligt när man läser boken så det är som han berättar ur ett minne. Det är verkligen skickligt att kunna skriva på det viset. 

Ändå fast han skriver så bra fastnade jag ändå inte riktigt för boken. Det hade sina spännande ställen, verkligen, men på något sätt uppnår den inte det jag vill. Kan vara så att den var lite för lång.
 
Tack Piratförlaget för rec-exet!

Författarens hemland:
Antal sidor:
Första meningen:
Betyg:
Författarens hemland: Sverige
Antal sidor: 444
Första meningen: Det kallades en uppgörelse och det är antagligen vad som egentligen hände.
Betyg:


Rec.ex från piratförlaget. Tack så mycket!