Bokparadiset

En hylla är inte en skulptur, eller?

Kategori: Ungdomsböcker



Maja skulle aldrig skada sig själv, aldrig avsiktigligt som folk verkar tro. Ska man inte få såga av sig en tumspets utan att alla börjar oroa sig? Det vill säga, alla utom Majas mamma. Tvärtom är det Maja som oroar sig för henne.
Detta är verkligen en speciell ungdomsbok. Den är så full med bra citat på varje sida så att skriva ner dem vore som att skriva av hela boken. Jag gillar den sarkastiska tonen som är genom hela boken, dock känner jag inte direkt någon koppling med Maja. Hon är stentuff men på något sätt når hon inte ut till mig 100 %. 

Gilla böcker gör fruktansvärt roliga och bra böcker. Ett förlag att hålla koll på när de släpper nya böcker. 

"Här ligger jag och blöder" är en jättebra bok och det är något för alla, så läs den!

Utgivningsår:
Förlag:
Författarens hemland:
Antal sidor:
Första meningen:
Betyg:
Utgivningsår: 2010
Förlag: Gilla böcker
Författarens hemland: Sverige
Antal sidor: 252
Första meningen: Klockan var kvart i ett torsdagen den tolfte april, dagen före den internationellt inbillade olycksdagen, och jag hade just sågat av den yttersta toppen av min vänstertumme med en elektrisk sticksåg.
Betyg: 4/5