Bokparadiset

Törst

Kategori: vampyrer


Titel: Törst eg: Vampire Academy
Författare: Richelle Mead
Serie: #1 Vampire Academy
Förlag: Fenix förlag
Utgivningsår: 2012 (2009)
Språk: Svenska
Från adlibris:  

Internatskolan S:t Vladimir är inte som andra skolor. Där utbildas nämligen vampyrer.

Det har gått två år sedan Lissa (moroi; vampyr), den sista i den kungliga ätten Dragomir, och hennes bästa vän Rose (dhampir; halvvampyr) flydde från skolan. Kanske kan det otillgängliga internatet tyckas tryggt, men knappast när ett gäng strigoi - ondskefulla och odödliga vampyrer - gör allt för att lägga beslag på Lissas mycket speciella krafter. Död eller levande; de tänker inte vila förrän hon är deras.

Nu jagas vännerna både av skolan och av den mörka vampyrvärlden. De går inte säkra någonstans och faran lurar närmare än de någonsin kunnat ana ?


Alla har verkligen älskat Vampire Academy serien. Visst jag trodde att jag skulle gilla den, men jag trodde inte jag skulle tycka om den så mycket som alla andra. Handlingen lät bra och så men det lät inte som något som skulle sticka ut. Men sen började jag läsa den, och jag fortsatte och fortsatte. Lästa hela boken i ett. Herregud så spännande och herregud vilken bra bok! Jag hade inga direkta förväntningar då jag bara trodde att jag skulle gilla den men o'boy vilken bok. Vilka karaktärer. Rose är så häftig, jag älskar henne. Och Demitri? Japp, jag är också förälskad i han! 


Hela boken är så bra och jag vill bara läsa fortsättningen nu! Men jag vet inte vilka omslag jag ska ha. Ska jag fortsätta med dessa från Fenixförlag? De är ändå fina men tråkigt med den lila ryggen. Sen har ju inte alla böcker kommit ut än och jag vill fortsätta läsa NU! Eller de engelska men de gillar jag inte riktigt heller även om jag vet att de är mest omtycka och de vanliga svenska gillar jag inte riktigt heller. Dagens i-landsproblem. 

Tack fenixförlag för rec-exet.

Författarens hemland:
USA
Antal sidor:
314
Första meningen:
Jag kännde skräck redan innan jag hörde hennes skrik.
betyg:
 

Kommentarer

  • [Anna] säger:

    Den här serien är jag sugen på att läsa!! :)

    2012-11-05 | 07:40:49
    Bloggadress: http://bokraden.blogspot.com
  • Angelica - Biblioteket säger:

    Ålskar Vampire Academy! Blev också lite förvånad när jag läste första boken att jag faktiskt gillade den så pass mycket :)

    2012-11-05 | 08:24:32
    Bloggadress: http://biblioteket.webblogg.se

Kommentera inlägget här: