Bokparadiset

The last princess

Kategori: Ungdomsböcker

Titel: The last princess
Författare: Galaxy Craze
Utgivningsår: 2012
Förlag: Poppy Books
Språk: Engelska

Från Adlibris: Happily ever after is a thing of the past. 
A series of natural disasters has decimated the earth. Cut off from the rest of the world, England is a dark place. The sun rarely shines, food is scarce, and groups of criminals roam the woods, searching for prey. The people are growing restless. 
When a ruthless revolutionary sets out to overthrow the crown, he makes the royal family his first target. Blood is shed in Buckingham Palace, and only sixteen-year old Princess Eliza manages to escape. Determined to kill the man who destroyed her family, Eliza joins the enemy forces in disguise. She has nothing left to live for but revenge, until she meets someone who helps her remember how to hope-and love-once more. 
Now she must risk everything to ensure that she does not become . . . 
The Last Princess.

Detta var boken jag vann hos Nella, tack så hemskt mycket! 

Något som jag gillade direkt när jag läste boken var att det var radavstånd. Det är det ju inte så ofta i böcker men Gud va skönt det är när det är det. Texten blir inte alls så ihop knökad. När vi ändå pratar design så gillar jag framsidan oerhört mycket, så fin! 

Själva handlingen tyckte jag var jättespännande ungefär hela tiden. Gick super fort att läsa ut den för man ville bara fortsätta. Det är en brutal värld de lever i, folk svälter, blir mördare det går så långt så folk blir kannibaler. 

Boken handlar ju om Elizas hämd mot mannen som dödat hennes familj och boken handlar hela tiden om det, den svävar inte alls utanför det, inte så mycket miljöbeskrivningar eller långa partier med resor utan den håller strikt fokus hela tiden, kan ha både för- och nackdelar. Jag tyckte boken var jättespännande i alla fall så jag rekommenderar er att läsa den! 

Författarens hemland: Storbritannien
Antal sidor: 295 sid
Första meningen:  The day began as a beautiful and vived dream.
Betyg:


Kommentarer

  • Nella säger:

    Va kul att du gillade den :D Och ja, omslaget är verkligen jättefint :)

    2012-10-15 | 18:46:19
    Bloggadress: http://nellasbocker.blogspot.se

Kommentera inlägget här: