Bokparadiset

#2 Ghost and the goth

Kategori: Spöken

 utläst december 2012.
Titel: Queen of the dead
Författare: Stacy Kade 
Serie: #2 the Ghost and the Goth Läs del 1.
Förlag: Hyperion Books
Utgivningsår: 2011

Från GoodreadsAfter being sent back from the light, Alona Dare - former homecoming queen, current Queen of the Dead - finds herself doing something she never expected: working. Instead of spending days perfecting her tan by the pool (her typical summer routine when she was, you know, alive), Alona must now cater to the needs of other lost spirits. By her side for all of this - ugh - “helping of others” is Will Killian: social outcast, seer of the dead, and someone Alona cares about more than she’d like.
Ettan var lite små seg tyckte jag. Det hände inte allt för mycket. Men alltså denna. Det var mer action och det var väldigt spännande under nästan hela boken. Jag gillade absolut denna mer än första boken så jag kan knappt bärga mig till sista plus att den har högt betyg av alla böckern på goodreads! 

Man följer fortfarande både Alona och Will. Det jag gillar så mycket är att man verkligen märker vems PoV man läser ur. Att ha olika berättar röster tycker jag verkligen Kade lyckas bra med. Alona är inte lika jobbig i denna som hon var i första boken heller för den delen. 

Jag gillar att man får reda på mycket mer ut "spökvärlden" i denna boken, det ger massa svar från förra. En random sak som jag verkligen gillar, att spökena försvinner för ett tag när de är elaka så när de ska motverka det måste de säga massa snälla saker om personen istället. 

Detta är sista recensionen av 2012:s böcker. Ska verkligen försöka skärpa mig nu och recensera, recensera recensera. Recensionerna blir bättre när det inte var en evighet sen man läste boken. 

Antal sidor: 266 sid
Första meningen:(Will) On television, ghost-talkers run antique stores, solve crimes, or stand on a stage in a nice suit giving the teary eyed audience a thoothy, yet sympathetic grin.

Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: