Bokparadiset

Hex hall

Kategori: Häxor

 Utläst 130124

Titel:
Hex hall
Författare: Rachel Hawkins
Serie: #1 Hex hall
Förlag: Hyperion Books
Utgivningsår: 2011

GoodreadsThree years ago, Sophie Mercer discovered that she was a witch. It's gotten her into a few scrapes. Her non-gifted mother has been as supportive as possible, consulting Sophie's estranged father--an elusive European warlock--only when necessary. But when Sophie attracts too much human attention for a prom-night spell gone horribly wrong, it's her dad who decides her punishment: exile to Hex Hall, an isolated reform school for wayward Prodigium, a.k.a. witches, faeries, and shapeshifters.

Detta är ju en bok som är riktigt poppis men jag har både sett halvdana och positiva recensioner på den. Dessutom har de flesta tyckt att tvåan är bättre och jag kan tänka mig att den är lite mer spännande med tanke på slutet. Men jag gillade denna riktigt mycket.

Detta kanske inte är den mest unika boken jag har läst. Men ändå så kan man inte låta att älska den. Sophie är en så himla underbar karaktärer. Hon försöker bara vara snäll och det slutar i kaos. Hon är sarkastisk och nyfiken. Bara det gör ju att man älskar boken. Jenna är ju himla rolig hon med. En vampyr som är helt besatt av färgen rosa. Det är ju sådana små detaljer som gör att böcker skiljer sig från varandra. 

Sen de små mysterierna som var med gillade jag, för jag kunde inte klura ut alla själv så jag blev lite förvånad ibland! 

Denna boken slutade så spännande så jag har faktiskt tvungen att beställa bok nummer två på direkten. Ska bli himla roligt att läsa! 

Antal sidor: 323
Första meningen: Felicia Miller was crying in the bathroom.
Betyg: 

Kommentarer

  • Rebecka säger:

    Svar; Tack för svaret! Riktigt bra recension, boken har åkt upp på listan! :)

    Svar: SV: Tack! Toppen den är ju så bra!
    BokParadiset

    2013-05-05 | 20:37:05
    Bloggadress: http://minathoughts.blogspot.com

Kommentera inlägget här: