Bokparadiset

Läslust

Kategori: Allmänt

Just nu på ungefär häften av alla bloggar jag läser ser jag att alla är i en lässvacka. Det verkar nästan som det är trenden just nu (skämt åt sido) medan alla har lässvacka så har min läslust blivit hur stor som helst, vill sluka allt i min väg. (särskilt klassiker är jag sugen på)

Men istället har jag gett mig på "Memorerar är prostitution" som handlar om Julian Assange. Jag tycker ändå att det är viktigt att läsa böcker som är utanför sin zon. Då uppskattar man de "vanliga" böckerna mer och sen är det alltid bra att utvidga sitt perspektiv. Memoarer/biografer ska man ju inte sluka från pärm till pärm utan jag läser ett kapitel om dagen. Detta passar perfekt för boken är riktigt välskriven och bra. Dock så gillar jag det mesta när jag är på detta humöret.

Vad läser ni? :)

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag läser Unravel Me av Tahereh Mafi, som just nu börjar bli riktigt bra. :)

    Svar: Åh längtar tills jag med kan läsa den! :D
    BokParadiset

    2013-02-10 | 13:24:27
    Bloggadress: http://petrasbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: