Bokparadiset

Fruset blod

Kategori: Ungdomsböcker


Titel:
Fruset blod
Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy
Förlag: Fenix förlag
Utgivningsår: 2012

AdlibrisStrigois har samlat krafterna och siktet är inställt på S:t Vladimir ? En blodig attack gör att internatskolan evakuerar alla elever till en avlägsen skidort. Kanske hade det kunnat vara trevlig avkoppling, men med skoningslösa vampyrer efter sig har Rose svårt att slappna av. Dessutom vet hon inte hur hon ska handskas med känslorna för sin handledare Dimitri. Rose inser att det aldrig kan bli de två, men hjärtat vill något annat. Medan faran kryper allt närmare blir det uppenbart att katastrofen är ett faktum. Frågan är inte hur många som kommer att få sätta livet till, utan vilka som ska klara sig ?
Förstår inte varför det tog så lång tid mellan att läsa första boken och andra? Och nu har det gått lång tid sedan tvåan och jag har inte börjat med trean än. Suck. Dock så måste man verkligen ha tid och vara ledig när man läser VA för jag kan aldrig lägga ner boken utan måste sträckläsa hela. Och trean är tjock så får vänta tills jag har en ledig dag! 

Rose älskar jag bara ännu mer och vill bara läsa mer om henne. Tycker att alla relationer växer i denna boken. Älskar även "mysteriet" i boken, man vill ju bara ha reda på vad som händer. 

Nu har jag ju omslagen från Fenix förlag som inte är supersnygga, men saken är att inga omslag är snygga, inte de svenska och inte orginalen. Jag tror VA hade varit mer uppskattad och mer läst av "vanliga" (alltså ickebloggare) om de hade haft snyggare omslag. Ofta plockar man ju upp en bok för att omslaget är snyggt. Eller vad tror ni? 

Alltså slutet, jag satt och lipade som en unge..

Antal sidor: 317 
Första meningen: Saker och ting dör. 
Betyg: 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Åh, måste fortsätta läsa den serien också!

    SV: Tack för det! :D

    Svar: SV: Så himla bra, typiskt att man har så många och läsa dock...
    BokParadiset

    2013-06-02 | 21:54:18
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: