Bokparadiset

Hemligheternas rike

Kategori: Fantasy

 Utläst 130525

Titel: Hemligheternas rike
Författare: Kristina Cashore
Serie: #3 De utvalda
Förlag: Semic
Utgivningsår: 2013

Så fort jag fick hem paketet så började jag läsa den. Jag har väntat otåligt på att sista(?) delen i de utvalda. Första boken gillade jag riktigt mycket, andra boken höll inte riktigt måttet men tredje boken, jag undrar om det inte är favoriten av dom. 

Bitterblue försöker ta reda på vad som egentligen hände under tiden Leck styrde, och hela detta blir ett stort puzzel som är otroligt spännande att följa, jag ville aldrig sluta läsa och fast boken är på över 600 sidor så var jag klar på två dagar. Bara det är ju ett toppen betyg!

Ibland störde jag mig på Bitterblue att hon kräver så mycket av andra, men det gör man kanske när man är drottning? Det kanske är svårt att hinna med precis allt som ska göras, men jag tyckte ändå hon tog det så självklart till exempel när hon bad Po om saker. 

I första boken så älskade jag Katsa och Po, men i denna tycker jag nästan att det blir lite för mycket. Sitter det tio personer i rummet så måste ju inte Katsa flyga på Po och kyssa och brottas så extremt inför alla. Hade jag varit med hade jag absolut inte tyckt det var så roligt att stå och prata med en person som sen springer iväg för att kyssas med sin partner.. 

Självklart tillkom den ju lite nya karaktärer. Teddy och Saf. Teddy älskar jag, så himla snäll och bara mysig. Saf gillade jag från början också men sen blev hans beetende så störande så det fanns inte. 

Trots lite små grejer som jag störde mig på så var boken så otroligt bra och jag vill redan läsa om den, vilken jag kanske faktiskt gör senare i sommar, eller i höst. Någon gång vill jag i alla fall läsa om den! 

Tack till Semic som jag fick boken som pdf-fil av! 

Antal sidor:
619 sidor
Första meningen:
Det måste göra ont när han tar tag i mammas arm och rycker henne mot väggbonaden. 
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: