Bokparadiset

Knife

Kategori: Ungdomsböcker

 Utläst 130324
Titel: Knife
Författare: R.J Anderson
Serie: #1 Faery Rebels
Förlag: Orchard books
Utgivningsår: 2009

Adlibris
Once upon a time, a fairy is born. She lives in an old oak tree at the bottom of a garden with the rest of the fairy folk. Never has she known a time when life hasn't been hard, with many dangers and much adversity. But when she becomes the Hunter of the group and learns to do battle in the outside world, her adventures really take off...Don't read this book if you're expecting fairy dust - the last thing Knife is likely to wield is a magic wand...
Inte är bara omslaget ursnyggt boken är riktigt bra också! 

Prologen som boken börjar med tycker jag är riktigt bra det ger en riktigt bra början till boken. Sen är hela älv samhället riktigt häftigt tycker jag. De är liksom inte kompisar med varanndra utan alla har sin funktion och sen när man inte jobbar så håller man sig för en själv ungefär. Sen att det inte finns några manliga älvor heller. Sen är älvorna så som de ska vara, jättesmå.

Knife som det handlar om är en riktigt kick as älva, love it! Hon är en rebell och dödar kråkor en riktig bra huvudperson att följa helt enkelt. 

Något som fick mig att skratta högt var när Knife såg Paul åka om kring i sin rullstol så fattade hon aldrig varför han åkte runt i en kungastol, hahha! 

Detta är ju en första bok i en serie men jag tror att böckerna handlar om olika personer så i nästa bok är nog bara Knife en biroll men jag tror redan jag vet vem nästa bok kommer handla om, kommer beställa den direkt när jag har lite mindre böcker att läsa! Så vill ni ha en riktigt bra faeriebok så rekommenderar jag denna! 

Antal sidor: 318 sidor
Första meningen: "I only want to go out for a little, little while," the faery child pleaded. 
Betyg: Ett starkt 

Kommentarer

  • Madeleine K säger:

    Oh så snygg framsida, sjukt sugen! :D

    Svar: SV: Ja verkligen, bra också!
    BokParadiset

    2013-03-31 | 10:13:21
    Bloggadress: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: