Bokparadiset

Spiderwick x2

Kategori: Middle grade

Eftersom jag gillar Holly Blacks berörarna serien väldigt mycket så är det klart att jag vill läsa mer av henne och i väntan på tredjeboken så läser jag hennes middlegrade serie Spiderwick. Klicka på bilderna för handlingen. 

 Utläst 130206

Detta är verkligen tunna böcker så det tar ungefär en halvtimme att läsa ut dom. Men visst är de lite mysiga ändå. Jag har sett filmen för jättelänge sen, tror det är på den första boken bara (?) och den är i alla fall jättebra, så se den! Det är synd om den lilla killen i boken för han får skulden hela tiden! 

Titel: Vättar i väggen Författare: Holly Black & Tony DiTerlizzi Serie: #1 Spiderwick Utgivningsår: 2004 Förlag: Rabén & Sjögren Antal sidor: 107 Betyg: Helt okej!

 Utläst 130430

Lite mer äventyr i denna boken. Får veta mer om alla varelser det finns i världen. Lika lättsam som den första boken. Det är lika fina bilder som i ettan. 

Titel: Stenens öga Författare: Holly Black & Tony DiTerlizzi Serie: #2 Spiderwick Utgivningsår: 2004 Förlag: Rabén & Sjögren Antal sidor: 108 Betyg: Helt okej!

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Den serien har jag vart lite smånyfiken på ett tag :)

    Svar: SV: Jag har första boken att byta bort ;)
    BokParadiset

    2013-05-21 | 20:00:28
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Elina säger:

    Himla mysiga bilder i dem! Filmen är baserad på alla böckerna tillsammans har jag för mig

    Svar: SV: JAHA! Tur att det var så länge sen jag såg filmen då så kommer bara ihåg det från första boken!
    BokParadiset

    2013-05-21 | 22:01:11
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här: