Bokparadiset

Wings

Kategori: Temainlägg

 Utläst 130307

Titel:
Wings
Författare: Aprilynne Pike
Serie: #1 Wings
Förlag: HarperCollinsChildren'sBooks
Utgiven: 2009

AdlibrisAn extraordinary faerie tale of magic and mystery, romance and danger, described by Stephenie Meyer as 'a remarkable debut'. Laurel is an ordinary fifteen-year-old high school girl. But something incredible is happening to her. She is changing. Now Laurel is about to discover that a deep and powerful magic holds the key to her destiny.
Den här boken var faktiskt mycket bättre än jag trodde. Det var så mysig stämning över hela boken kändes det som. Söt historia, sött omslag. 

Tycker det var en riktigt rolig syn på älvor, hon är vegetarian, känner sig instängd inne, fryser aldrig, går helst barfota. Det är sådana små grejer som gör en bok speciell och rolig. 

Det är ju lite triangeldrama i boken det ska jag inte förneka men kärleken växte fram sakta under hela boken och inte ens i slutet visste jag vem eller om hon skulle bli tillsammans med någon av dom. Men sen gick det bara utför och jag störde mig verkligen på hur hon behandlade båda killarna. Det kunde hon skött mycket snyggare.

Men jag är riktigt nyfiken på vad tvåan kommer handla om och jag ångrar att jag faktiskt fortfarande inte beställt hem den.. Denna var ju även Pikes debutbok och det är faktiskt imponernade! 

Antal sidor: 360 sidor. 
Första meningen: Laurel's shoes flipped a cheerful rhythm that defied her dark mood. 
Betyg: 
 svagt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: