Bokparadiset

Book shuffle tag

Kategori: Allmänt

Har sett denna TAG:en på ett par ställen (ligger fortfarande 300 inlägg efter) så jag vet inte om jag blivit taggad men den verkar så rolig så jag gör den ändå! 

Regler: Sätt din musikspellista på shuffle. De fem kommande låtarna ska du para ihop med fem passande böcker som du har läst. Inget fuskande! Skippa inte en låt som du är missnöjd med.

Kate Perry - Waking up in Vegas

Haha såklart börjar det assvårt! Men den får mig att tänka på Elsa, från Elsas mode, för hon hade kunnat vakna upp i Vegas och inte ha några pengar och alla grejer borta. 

 
Håkan Hellström - Dom kommer kliva på dig igen

Får mig att tänka på Stephanie Plum, nästan bokstavligen kliver alla på henne men hon ger aldrig upp, väldigt insperande! 
 

Third eye blind - Jumper

Påminner mig om The raven boys, vissa rader ur låten stämmer in på alla killarna! 
 

Pitbull - Go girl

Hahah, den här var ju sjukt svår... Får bli underbara helvete för dom festar ju endel i den boken kan man ju säga så. Lite kan det väl stämma in med tanke på könsrollerna i den boken dessutom :P 


Niello - Legenden

Det tar ju evigheter att komma på något på såhär svåra låtar...... Första som ploppade upp i huvudet var Legend. Och det är bara pågrund av namnet.. haha

Kommentarer

  • Carro säger:

    Just det ja, denna har jag ju blivit taggad i men jag tyckte att det var så himla svårt! :)

    Svar: SV: hahah ja det var sjukt svårt!
    BokParadiset

    2013-10-14 | 18:51:53
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här: