Bokparadiset

Undret

Kategori: Contemporary

 Utläst 130730 (Klicka på bilden för handling.)

Titel: Undret
Författare: R.J Palacio
Förlag: Brombergs
Utgivningsår: 2013

Det första jag tänkte på var att boken påminner om Perks of being a wallflower, just för att Charlie är speciell vilken även August är. Dock är August bara speciell till utseendet. Boken är uppdelad så att man får läsa från flera perpektiv. Inte hela tiden utan det börjar med August och så är det så i typ 50 sidor sen får man läsa från hans syster och så går det vidare. Det är bara August PoV man får läsa från två gånger. Att det är så gör boken jättebra, det blir så mycket bättre än om man bara fått läsa ur August PoV. 

Auggie som karaktär älskar jag. Han driver och skojar om sitt utseende vilket gör alla osäkra, han är så himla härlig. Får mig att skratta högt flera gånger! Alltså slutet är så fint och tror ingen kan vara oberörd efter att ha läst boken. Detta är absolut en ny favorit hos mig. Kan nog garantera att den kommer va en av de bästa böckerna jag läst iår! Det är helt sjukt att detta är hennes debut, ser framemot fler böcker av henne.

Omslaget är så galet snyggt också. Även de små bilderna inne i boken! 

Tack Brombergs för rec-exet. 

Antal sidor: 332 sidor
Första meningen: Jag vet att jag inte är någon vanlig tioårig unge.
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    SV: Visst finns dem kvar, ska jag ta med dem till mässan? När, var, hur ska vi ses?

    Svar: SV: Det har kanske blivit lite förhinder i mina planer så inte säkert jag kommer va på mässan någon av dagarna :( Men annars skulle du kunna hålla dom tills vi tar den där fikan? :)
    BokParadiset

    2013-09-18 | 19:58:06
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Nathalie säger:

    Många verkar tycka om den :)

    Svar: SV: Ja läs den, hur bra som helst!
    BokParadiset

    2013-09-18 | 22:44:38
    Bloggadress: http://www.magicalbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här: