Bokparadiset

Percy Jackson

Kategori: Ungdomsböcker

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Percy Jackson and the lightning thief
Författare: Rick Riordan
Serie: #1 Percy Jackson
Förlag: Puffin books
Utgivningsår: 2010

Jag har varit sugen så oerhört länge på att läsa denna serie, varför jag inte har tagit tag i det är en annan fråga. Tyvärr hade jag sett filmen innan jag läste boken, inte bara en gång utan åtminstonde två. Alltid när jag har sett boken innan filmen så tycker jag det blir lite tråkigt att läsa boken. Även om böckerna nästintill alltid är bättre så vet jag ju vad som ska hända. Det blir likasom inte riktigt samma äventyr. 

Men jag kan säga att jag gillade boken väldigt mycket och jag är nästan säker på att om jag inte hade sett filmen innan så hade jag älskar boken. Men den är himla bra. Jag gillar Percy även om han i skolan klassas som en bråkstake så är han egentligen inte det, han är bara så himla snäll. 

Jag älskar dessa omslag tyvärr verkar det som om det är omöjligt att hitta bok nummer två i samma. Så går det när man väntar för länge med att köpa böcker. Men snygga är de! 

Om du inte redan har läst Percy Jackson serien tycker jag absolut att du ska ta tag att göra det. Det är värt de. 

Antal sidor: 375
Första meningen: Look, I didn't want to be a half-blood. 
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: