Bokparadiset

Smaragdgrön

Kategori: Tidsresor

 
 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Smaragdgrön
Författare: Kerstin Gier
Serie: #3 Ädelstenstriologin
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2013

Tidigare böcker: Rubinröd och Safirblå
 
Åh jag ville verkligen aldrig att boken skulle ta slut. Det har varit så himla roligt att läsa denna serie och Gwen har blivit en stor favorit för mig. Jag planerar faktiskt att läsa om hela serien tror jag har glömt vissa saker när det går så långt emellan eftersom böckerna egentligen bara är en enda tjock. 

Karaktärerna är så himla bra. I förra boken började jag älska demonen men i denna så fick jag en ny favorit nämligen Butlern! Lite så där mystisk och man vet inte så mycket om honom. Lesley är fortfarande världens bästa kompis som står ut med att aldrig vara i rampljuset. 

Tycker att alla trådar knöts ihop bra och det var ett bra avslut på en fantastisk serie. Det gick lika fort att plöja denna boken som de tidigare. 

Antal sidor: 479
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: