Bokparadiset

Ungdomsböcker

Kategori: Contemporary

 Klicka på bilderna för att komma till handlingen. 
 
Fem anledningar till att jag gillar kär?:
 
-Mia och hennes pappas relation.
- Rolig, snabb och otroligt underhållande.
- Alla listor.
- Mr.G.
- Slutet.

Tror ingen har missat serien eller filmerna, men de är bra! 

Titel:  Kär? Författare: Meg Cabot Serie: #3 En prinsessas dagbok Förlag: Rabén&Sjögren Utgivningsår: 2010 Sidantal: 231 Betyg: Gillar! 
 
 
Märks att författaren är poet på språket. Det är väldigt fint att läsa men ibland kan jag tycka handlingen blir lite avhuggen. Det är mycket poesi i boken och det passar in med huvudrollen, men när det kommer längre citat med det så hoppar jag över det. 

Huvudrollen Will gillar jag. Det är så synd om honom. Dock efter en tredjedel i boken så flippar han ut och det gillar jag inte alls. Tyckte inte alls om att läsa om den delen i boken. 

Det är en ganska mörk conteporary, något jag egentligen inte gillar att läsa så mycket men jag gillar ändå denna, kan bero på att den var så kort så det blev liksom inte för mycket. 
 
Titel:  Nybörjarguide till livet eller kaosteori Författare: Liv Hills Förlag: Xpublishing Utgivningsår: 2011 Sidantal: 223 Betyg: Helt okej! 

 
Detta är också en ganska mörk contemporary. Dock föll inte denna mig i smaken. Jag vill ju bli glad av att läsa så för min del får det inte vara för mörkt. Minna är en väldigt trasig person som vi får följa. Dessutom känns det aldrig som om det blir bättre. Men det är ett speciellt och vackert språk dock hoppar det mycket och man får inga förklaringar. Detta är ju meningen men jag gillar inte riktigt det. 

Titel:  Bilder som inte angår mig Författare: Felicia Stenroth Förlag: Xpublishing Utgivningsår: 2012 Sidantal: 211 Betyg: Inte för mig

Kommentarer


Kommentera inlägget här: