Bokparadiset

Beautiful creatures - den sista prövningen av Kami Garcia & Margaret Stohl

Kategori: Häxor

 
Titel: Beautiful creatures - den sista prövningen
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Serie: #4 Beautiful Creatures
Förlag: Semic
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 395

Handling: Ethan och Lena är allt för varandra. Men är deras kärlek stark nog att hålla för avståndet mellan två världar?
Ethan har offrat allt. Han har lämnat sitt vanliga liv bakom sig. Och han har bara en sak i huvudet: att ta sig tillbaka till Lena. Trots hinder som verkar omöjliga kämpar Ethan för att kunna återvända hem mot alla odds. Framtiden ser mörk ut, men Lena ger inte heller upp - hon gör allt för att återfå Ethan. Men kan man trots själva döden?
En riktigt efterlängtad bok. Beautiful Creatures är en serie som jag älskat, det utgör verkligen en såå bra serie. Det är sorgligt att serien är slut och tyvärr är jag inte så sugen på att läsa companion serien. Men jag hoppas att författarna kommer skriva någon mer serie ihop. 

Boken är mycket tunnare än de tidigare vilket inte brukar vara fallet när det är den avslutande boken. Men nu när jag har läst den så tycker jag inte den skulle varit längre, det hade nog blivit lite utdraget. Jag tycker boken är oerhört spännande hela tiden. Jag förstod hur boken skulle sluta men vägen till slutet hade jag aldrig kunnat lista ut. 
 
Vi har alltid läst utifrån Ethans perspektiv men nu får vi även läsa endel ifrån Lenas och jag gillar det. Sättet boken är uppbyggd på så passar det ypperligt. Jag gillar det verkligen. 
 
Det är en så bra avslutning på en fantastisk serie och jag rekommenderar er verkligen att läsa denna serien. Helt klart läsvärd. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: