Bokparadiset

Britt-Marie var här - Fredrik Backman

Kategori: Feel-goodböcker

 
Titel: Britt-Marie var här
Författare: Fredrik Backman
Serie: -
Förlag: Partners in stories
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 361

Handling: 
Min favorit bok av Backman har varit En man som heter Ove men alltså Britt-Marie var här når helt klart upp till den. Det kan beror på att det finns lite likheter mellan böckerna, men jag gillar det. Jag älskade Ove och jag älskar Britt-Marie. 
 
Jag älskar sättet Backman lägger upp sina böcker. Man får bara veta helt ytliga saker till en början och ju längre man kommer ju mer får man veta om karaktärerna och vad som har hänt. Jag älskar Britt-Marie, hon är så fruktansvärt roligt hela tiden utan att hon vet om det. Allting som hängde ihop med försäkringstjejen fick mig att skratta och att gråta. Hela boken är faktiskt väldigt genialsik. Helt ärlig så älskar jag faktiskt alla karaktärer. Kanske inte Kent så mycket. Men alla andra. 
 
Det enda jag egentligen vill säga om boken är att ni måste läsa den. Jag kan itne bärga mig tills en ny bok släpps av Backman. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: