Bokparadiset

2x Novell

Kategori: Noveller

 
Jag är inte mycket för noveller, jag har iallafall alltid sagt att jag inte är det. Men jag måste säga att denna gillade jag faktiskt. Tycker den är väldigt fint skriven och det hinner faktiskt bli ett djup i texten under 25 sidor. Den är liksom sorglig och fin.

Titel:  Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån Författare: Amanda Svensson Förlag: Novellix Utgivningsår: 2011 Antal sidor: 25 Betyg: Gillar! 

 
Däremot var inte detta riktigt min typ. Ska jag läsa noveller måste det vara en händelse som man läser om inte ett helt liv som man hoppar emellan 31 sidor är liksom för lite för det! Så tyvärr förstår jag inte riktigt denna novellen. 

Titel:  Arielles första kärlek Författare: Monika Fagerholm Förlag: Novellix Utgivningsår: 2011 Antal sidor: 31 Betyg: Inte min smak. 

Kommentarer

  • Elina säger:

    Jag önskar att jag gillade noveller men det går liksom inte. Eller så har jag bara inte hittat någon bra. Jag förstår liksom inte grejen

    Svar: SV: Nej jag har inte heller fattat grejen med det. Blir ofta för kort liksom..
    BokParadiset

    2014-02-17 | 16:04:57
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: