Bokparadiset

Livet efter dig

Kategori: Chicklit

 
Titel: Livet efter dig
Författare: Jojo Moyes
Förlag: Printz Publishing
Utgivningsår: 2012

Handling:Lou Clark och Will Traynor är så olika man kan vara. Lou bor hemma och försörjer sina föräldrar med lönen från kaféet där hon jobbar. Hon har inga ambitioner utanför den lilla stad där hon bott i hela sitt liv. Will var en atletisk A-personlighet, framgångsrik aktiemäklare med toppjobb i London och snygg flickvän. Tills en motorcykelolycka tog ifrån honom alltsammans.
Jag älskar denna boken. Om du inte har läst den så gör det. Nu. 

Jag älskar Will, hur han på utsidan är sur, vresig och nästintill elak (Men vem hade inte varit?) men ju mer vi lär känna honom så ser man hur himla fin han är. Han är verkligen så gullig och det är så fruktansvärt synd om honom så ofta vet jag inte vart jag ska ta vägen. Jag älskar Lou/Clark precis lika mycket som jag älskar Will. Hon ger aldrig upp utan är alltid positiv och just för att hon inte klär sig som de andra tjejerna i staden. Scenen med stumpbyxorna så både skrattade och grät jag av lycka. Så fint. Jag älskar dessutom Frank för att han var tvungen att stänga ner fiket. 

Alltså jag älskar denna boken. Fast den är som ett kasst förhållande, jag faller, jag äslakr sen sliter den ut mitt hjärta och stampar sönder det för att sedan lämna mig i fosterställning, Men det gör inget jag älskar den ändå. 

Antal sidor: 398
Första meningen: När han kliver ur ur badrummet är hon vaken.
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Oj, nu blev jag ju Ännu mer sugen på att läsa den! :)

    Svar: SV: Läs nu!!!
    BokParadiset

    2014-02-27 | 20:19:00
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Cecilia säger:

    Åh vad underbart! Jag fyndade den här boken på rean. Ska absolut prioritera att läsa den!

    Svar: SV: Ja det måste du göra!
    BokParadiset

    2014-02-27 | 23:26:45
    Bloggadress: http://varbokvarld.blogspot.se
  • Tina säger:

    Den är så fruktansvärt bra! Men slutet, åh... Jag har förresten mailat dig ang the Maze runner :)

    Svar: SV: Ja verkligen toppen bra ju! Okej, ska kolla efter då! :)
    BokParadiset

    2014-02-28 | 14:02:31
    Bloggadress: http://tinaelisabeth.blogg.se
  • Nelly säger:

    Har läst den nu också. SÅ BRA!!

    Svar: SV: Eller hur!!!!!!!!!
    BokParadiset

    2014-02-28 | 17:53:12

Kommentera inlägget här: