Bokparadiset

Demonglass

Kategori: Häxor

 
Titel: Demonglass
Författare: Rachel Hawkins
Serie: #2Hexhall
Förlag: Hyperion
Utgivningsår: 2012
Andra böcker i serien: Hexhall

Handling: Sophie Mercer thought she was a witch, which was why she was sent to Hex Hall, a reform school for delinquent Prodigium (aka witches, shapeshifters, and fairies). But that was before she discovered she's a "demon," and her hot crush, Archer Cross, is an agent for The Eye, a group bent on wiping her kind off the face of the earth. What's worse, Sophie has powers that threaten the lives of everyone she loves. Which is why she decides to go to London for the Removal, a risky procedure that will either destroy her powers forever-or kill her. 
Älskar verkligen Sophie, hon är en så rolig och härlig karaktär att följa. Något jag verkligen uppskattar i denna boken är att hennes pappa är med väldigt mycket. I Första boken trodde jag aldrig att man skulle få träffa honom men sen visar det sig att han är med hur mycket som helst i denna. Det gillar jag för jag gillar han. Gillar även Cal väldigt mycket, han är liksom lite sådär mystisk. 

Handlingen är spännande rakt igenom hela boken och det är svårt att lägga ner den. Även fast jag älskade tvåan och slutet så har jag fortfarande inte läst trean. Borde bli bättre på att läsa fortsättningar i böcker snabbare... Speciellt när man räknar det som en av sina favorit serier! 

Antal sidor: 359
Första meningen: At a normal high School, having class outside on a gorgeous May day is usually pretty awesome.
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: