Bokparadiset

Det svarta hjärtat

Kategori: Ungdomsböcker

 
 
Titel: Det svarta hjärtat
Författare: Holly Black
Serie: #3 Berörarna 
Förlag: B.Wahlström
Utgivningsår: 2013
Tidigare Böcker:
Den vita katten
 
AdlibrisGränserna mellan rätt och fel blir alltmer otydliga. FBI har fått Cassel att spionera på sin egen bror, nu vill de att han oskadliggör en annan man. Om han vållar skada med sin berörarförmåga i statens tjänst, vilken är då skillnaden mellan goda människor och onda? Är alla ute efter att utnyttja honom? Tiden rinner ut, i takt med Cassels egen magi, list och tålamod. Det finns varken enkla svar eller någon han kan lita på. 
Alltså jag kom i princip inte ihåg något som hände i förra boken. Men läst lite sammanfattningar på handlingen och då kom lite tillbaka. Dessutom kommer det lite förklaringar i boken vilket jag tycker är riktigt bra när författare lyckas väva in det i historien. Största nacckdelen med boken är att de har bytt omslags design och det är en kartonage istället för inbundet som de andra. Men det är nog bara sådana nördar som jag som bryr mig. 

Om vi istället fokuserar på innehållet som faktiskt är det som räknas egentligen så älskar jag det. Tycker Black har byggt om världen så himla bra med magin. Alla har handskar så man inte vet vem som egentligen är berörare. Dessutom får magin konsekvenser vilket är väldigt viktigt tycker jag. Jag stäckläste hela boken och det gick inte att sluta, bara det betyder väl att det är fullpott? Det är alltid så spännande att jag vill veta vad som händer, så har de varit i de tidigare böckerna också tycker jag. Det är alltid något på gång och mycket action! 

Jag hörde rykten om att det skulle bli en fjärde bok? Men inte sett något på goodreads och hittar ingen fakta på det, någon som vet? 

Tusen tack B.Wahlström för rec.exet! 

Antal sidor: 300
Första meningen: Min Bror Barron sitter brevid mig och sörplar i sig det sista av sitt mjölkiga te genom ett stort, gult, sugrör.
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: