Bokparadiset

Paper towns

Kategori: Contemporary

 Utläst i januari.
Titel: Paper towns
Författare: John Green
Förlag: Speak
Utgivningsår: 2009

Handling: Who is the real Margo? Quentin Jacobsen has spent a lifetime loving the magnificently adventurous Margo Roth Spiegelman from afar. So when she cracks open a window and climbs into his life - dressed like a ninja and summoning him for an ingenious campaign of revenge - he follows. After their all-nighter ends and a new day breaks, Q arrives at school to discover that Margo, always an enigma, has now become a mystery. She has disappeared. 
Årets första utlästa bok. Känns bra att inleda med en så bra bok. Dessutom är detta omslaget så grymt snyggt! 

Om vi börjar med karaktärerna så tycker jag att Margo ibland påminn om Alaska. Båda är lite så att de ska ha uppmärksamhet och är ganska drastiska när de gör det. Q eller Quentin som han heter, gillar det namnet för övrigt., blir jag lite irriterad på just när det gäller att han bli irriterad på sina kompisar, för Q bli irriterad på Ben och Radar för att de inte hela tiden vill diskutera Margo men det är ju inte så konstigt? Han frågar aldrig dem något. Jag hade inte heller velat lyssna på det hela tiden.

Green har ett så fint språk och jag gillar verkligen boken. Det är spännande och jag är lika nervös som Q över vad som har hänt Margo. Det är en så bra bok och har ni inte läst den än så tycker jag verkligen att ni ska göra det. Dessutom kommer den ut på svenska den 15 januari. 

Antal sidor: 305
Första meningen: The way I figure it, everyone gets a miracle.
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: