Bokparadiset

The dream thieves

Kategori: Ungdomsböcker


 
Titel: The Raven boys
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: #2 Raven cycle
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2013
Tidigare böcker: The raven boys

AdlibrisNow that the ley lines around Cabeswater have been woken, nothing will be the same. Ronan is falling more and more deeply into his dreams. Gansey is needed at home, and is struggling to stay in Aglionby. And Adam? He's made some new friends. Friends that are looking for some of the same pieces of the puzzle that Gansey, Blue, and Ronan are after.
Som jag har längtat efter denna boken och det visade sig att det inte var i onödan för den är precis lika bra som första boken! 

Gansey blev en av mina absoluta favorit karaktärer i den förra boken. Tyvärr så får man inte läsa så mycket ur hans PoV vilken jag tycker är tråkigt. Men jag antar att denna boken är lite mer Ronans bok. Kan tänka mig att nästa bok kommer fokusera mycket på Adam och sista på blue, om jag får göra en vild gissning! 

Språket är precis lika vackert som i den första därför är jag himla glad att jag läser den på engelska. Hanslingsmässigt är det också som den första boken, egentligen händer det inte så mycket som för historien framåt utan allt går i ett långsamt tempo och istället får man njuta av karaktärerna och språket.

Har ni inte påbörjat denna serien så tycker jag att det är högtid. Andra boken kommer snart ut på svenska. Men som sagt gillar du mycket action och fartfyllda böcker är nog inte detta en serie för dig. 

Antal sidor: 450
Första meningen: A Secret is a strange thing. 
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: