Bokparadiset

Elden - Maria V. Snyder

Kategori: Fantasy

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Serie: #3 Yelena Zaltana
Förlag: Harlequin
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 376
 
Till en början kan jag säga att de två första böckerna i serien fick en fyra men alltså jag måste nog ändra mig. Det kanske inte är en solklar femma men det är närmare en femma än en fyra. Jag tycker verkligen serien har varit så himla bra och jag har velat plocka upp fortsättningarna direkt. Dock tycker jag bok två och tre hänger ihop på ett annat sätt en med den första boken. Bok två och tre hade kunnat vara samma bok fast då blivit väldigt tjock, men så de borde man läsa med inte så stort mellanrum. Tror jag gillade serien så mycket mer också för jag läste med så kort mellanrum. 
 
Jag gillar verkligen Yelena hon är så stark, säger och gör alltid som hon tycker. Visst ibland kanske hon borde prata med andra men det är bra att även hon har sina brister. Älskar Yelena och Valeks förhållande, boken kretsar liksom inte kring det. Yelenas häst Kiki älskar jag också. Så smart är hon. 
 
SPOILER! Jag måste säga att den twisten som kom i mitten av boken fattade jag direkt att det inte stämde. Det var liksom aldrig så hemskt och jag blev inte ens ledsen så jag fattade att det inte stämde. 
 
Betyg: 4.5! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: