Bokparadiset

Liea beneath - Anne Greenwood Brown

Kategori: Sjöjungfru

 
Serie: #1 Lies beneath
Förlag: Ember
Utgivningsår: 2013
Antal sidor: 320

Jag blev sjukt förvånad när det handlade om en merman. Omslagen indikerar inte det direkt. Så det var en trevlig överraskning. Jag gillade Calder, han är lite mystiskt fast ibland kan jag tycka han är lite påträngnade. Lily är en trevlig karaktär, hon är lite annorlunda på det sättet att hon klär sig inte som alla andra och är väldigt intresserad av poesi. Men det är inte riktigt karatärerna som driver boken framåt utan det är handlingen. 

Jag tycker boken har ett snabbt tempo och det blir aldrig tråkigt att läsa. Början var verkligen bra och man blev fångad av boken. Dessutom gillar jag att de är hemska och onda sjöjungfruar det handlar om, inte någon Disney version här inte. Dessutom är det kul när det näms smådetaljer om sjöjungfruarna. T.ex. att de inte gillade att ha skor på sig. Sånt är alltid kul att se hur det skiljer sig. 


Kommentarer

  • Miriam säger:

    Skor? hur kan sjöjungfrar ha skor?

    Svar: SV: Oj det kanske jag skulle skrivit, de blir vanliga människor när de är på land!
    BokParadiset

    2014-06-12 | 14:46:44
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.co.uk/

Kommentera inlägget här: