Bokparadiset

2 Mini

Kategori: Allmänt

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Tycker den liknar Lassemajasdetektivbyrå vädligt mycket. Det är en tjej och en kille, finns väldigt många böcker ute, de har ingen byrå men kallar sig för Cirkusdeckarna, de har bild presentation av alla karaktärer i början. Det jag kan se skiljer är att Cirkusdeckarna är lite tjockare med mer text. Så har man gillat Lassemaja kan man ju gå vidare med cirkusdeckarna sen.
 
Tack Semic för rec-exet. 
 
 
Titel: Cirkusdeckarna och skidmysteriet Författare: Dan Höjer & Stina Lövkvist Förlag: Semic Utgivningsår: 2013 Antal sidor: 127 Betyg: Okej!

Detta är en sån typsik novell enligt mig. Man fattar helt enkelt ingenting. Det jag tror att jag förstod var att Gloria verkar vara knäpp men i slutändan lyckades hon göra något bra. Kan mycket väl vara så att jag har missuppfattat allt. 
 
Titel: Gloria Författare: Wille Crafoord Förlag: Novellix Utgivningsår: 2011 Antal sidor: 30 Betyg: Okej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: