Bokparadiset

The enchantress returns

Kategori: Middle grade

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: The enchantress returns
Författare: Chris Colfer
Serie: #2 The land of stories
Förlag: Little Brown
Utgivningsår: 2013

Så himla roligt att vara tillbaka i sagovärlden och återse alla karaktärer. Colfer har verkligen lyckats att göra så många roliga och coola twister på alla sagofigurer. Något annat jag tyckte var väldigt bra var att han vävde in slutet från förra boken in i denna som Alex tanke. Vädligt snyggt och bra så att man kommer ihåg också. 

Slutet krossade mitt hjärta men eftersom det kommer två till böcker så antar jag att det kommer att limmas ihop igen. Dock måste jag säga att jag inte tyckte denna var riktigt lika bra som första boken. Tyckte att den var lite småseg i början och sen så tyckte jag det blev lite upprepning på första boken. Men fortfarande en jättebra bok! 

Antal sidor: 817
Första meningen: The east was in a period of great celebration. 
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Åh, är så nyfiken på dessa böcker men det har fortfarande inte blivit av att jag läst dem.. hmm, snaart ;)

    SV: Ah, ska lägga undan dem tills vidare i alla fall!

    Svar: SV: Åh de är så mysiga, läs!
    Okej fint :)
    BokParadiset

    2014-03-22 | 21:00:47
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com
  • Sandra säger:

    Har första boken och blev jättesugen på att läsa den nu! ^^

    Svar: SV: DO IT!
    BokParadiset

    2014-03-22 | 21:34:41
    Bloggadress: http://ctrlread.se

Kommentera inlägget här: