Bokparadiset

Vi måste sluta ses på det här sättet

Kategori: Contemporary


Titel:
Vi måste sluta ses på det här sättet
Författare: Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck
Förlag: Gilla böcker
Utgivningsår: 2013

HandlingHanna går i tredje ring och drömmer om att flytta till Paris. Jens är tjugofyra och försöker vänja sig vid ett nytt liv. När de ses vid en fullsmockad bardisk blir de nästan osams. När de ses på tunnelbanan hem skrattar de, och när det är dags att skiljas kan Hanna tänka sig att ta en omväg. Hem till Jens. Nästa gång de ses är genom Jens nya jobb, på Hannas skola.

Jag hörde Lindbäck och Bjärbo prata om denna boken på bokmässan. Dels så tyckte jag det lät som en väldigt mysig bok att läsa men sedan var båda två så otroligt charmiga så att man ville läsa boken bara för det. Och det var tur att jag litade på magkänsland. För när jag läser kommer jag på mig själv med att ha världens störta leende. Boken är liksom söt och mysig men den är fortfarande allvarlig. Tycker slutet var riktigt bra också!

Måste säga att jag älskar referensen till här ligger jag och blöder. Är så himla roligt när karaktärer antingen läser böcker eller ser filmer man har sett. 

Båda författarna har ett riktigt bra språk som flyter på väldigt bra. Jag blir himla sugen på att läsa något mer de har gjort och som tur är har jag en bok av vardera hemma som snart nog blir lästa. Men jag måste säga att jag hoppas på att de gör något mer sammarbete ihop! 

Tack Gilla böcker för rec-exet!

Antal sidor: 335
Första meningen: (Hanna) "Och mer då?", sa Märta otåligt.
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: