Bokparadiset

Ascend + Ever after

Kategori: Ungdomsböcker

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Ascend
Författare: Amanda Hocking
Serie: #3 Trylle triologi
Förlag: Tor
Utgivningsår: 2012
Tidigare böcker: Switched och Torn

Alltså jag tycker att boken går långsamt fram, efter att jag läst 100 sidor har det fortfarande inte hänt någonting! Dessutom blir jag så himla trött på kvadratdramat (kan man säga så?) alltså triangeldraman är uttjatat men bara för det ska man inte slänga in en fjärde person, som dessutom inte ens gillar tjejen. Njae inte alls roligt att läsa om. 

Men de sista 100 sidorna är faktiskt bra och jag tycker det blir ett himla bra slut faktiskt. Det hände lite mer än resten av boken.
 
Jag måste säga att jag är besviken på denna serien. Den har jättehögt betyg på goodreads och jag vet flera som verkligen gillat den. Men tyvärr så har inte jag gjort det. Dessutom tycker jag inte serien är så nytänkande, visst troll som är vackra har man ju inte läst om men det hade lika gärna kunnat vara vampyrer. Det som jag gillar med boken är att det finns svenska ord men det räcker inte för att jag ska gilla boken. Efter att jag läst andra boken borde jag egentligen bytit bort hela serien! Men jag hoppas verkligen att hennes sjöjungfru serie är bättre eftersom jag redan har första boken hemma. 

Antal sidor: 300
Första meningen: I had my back to the room as I stared out the window. 
Betyg: Okej.
Mini historien är väldigt bra. Så mycket bättre än sista boken. Den är mysig och eftersom den är så kort är det inget som blir utdraget. Dessutom gillade jag verkligen vad som hände i den som inte hände i boken. 

Serie:
#3.5 Trylle triologi Sid: 26

Kommentarer


Kommentera inlägget här: