Bokparadiset

Magin

Kategori: Fantasy

 Klicka på bilden för att komma till handlingen.
 
Titel: Magin
Författare: Maria V. Snyder
Serie: #2 Yelena Zaltana
Förlag: Harlequin
Utgivningsår: 2013
Tidigare delar: Giftet

SPOILER KAN FÖREKOMMA! Det är så härligt att läsa en uppföljare kort efter första boken. Tror det gjorde väldigt mycket för upplevelsen för jag gillade den här så mycket mera när jag kommer ihåg saker från första boken. Tror absolut att denna serien kommer tillhöra en av mina favoriter när jag är färdig. Älskar verkligen hur grym Yelena är! Hon litar på sig själv, även om hon ibland gör för hastade saker så är hon så grym. Hon klarar sig själv och hon blir liksom inte en tafatt kvinna bara för att hon är kär. Det gillar vi! 

Sen tycker jag handlingen är så himla bra i denna boken. När hon får träffa sin familj, när hon ska utforska sin magi hela mysterier. Det är en himla bra bok alltså. Hela tiden ville jag bara fortsätta läsa och sidorna flög fram! 

Har man inte börjat läsa denna serien är det absolut något jag tycker att man ska överväga. Jag har tänkt att ta tag i sista delen innan sommaren är slut! 

Antal sidor: 363
Första meningen: Vi är framme, sa Irys.
Betyg:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: