Bokparadiset

När Gud var en kanin

Kategori: Contemporary

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: När Gud var en kanin.
Författare: S
arah Winman
Förlag:
Basil
Utgivningsår:
  2013
 
Titeln och omslaget tycker jag också är väldigt lockande. Som tur är så är insidan lika fin. Detta är verkligen en fin historia och hon har ett fantastiskt språk. Det enda jag saknade för att det skulle bli en fullpott är att jag börjat gråta. Det är väldigt hemskt emellanåt men jag börjar inte gråta. 

Alla karaktärer är ganska trasiga och miserabla. Vilket ofta kan tynga ner en när man läser men jag gillar den ändå. Det är sådär tragiskt vackert. Jag gillar verkligen Nancys, mamman och pappans förhållande. Väldigt speciellt och fint ändå. Alla karaktärer är så himla speciella och det känns som om det verkligen ligger arbete bakom dem. 

Det är en oerhört fin bok, den är väldigt varm samtidigt som den är sorglig. Bästa i hela boken är pingvin scenen. Alltså jag skrattar fortfarande om jag tänker på det. 

Antal sidor: 332
Första meningen: Jag delar in mitt liv i två delar.
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: