Bokparadiset

Nyckeln

Kategori: Häxor

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Nyckeln
Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Serie: #3 Engelfors
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2013

INNEHÅLLER SPOILERS! 
En bok som jag har längtat i evigheter på att läsa, ändå tog det nästan fyra månader för mig att ta tag i den. Det tjocka sidantalet avskräckte mig nog lite. Ångrar jag att jag läst den nu? Verkligen inte. Tycker det var en bra avslutning på en alldeles fantastisk serie. Lite tråkigt att man inte har den längre att se fram emot. Dock har man ju filmen att vänta på nu! 

Måste säga att när jag började läsa den hade jag svårt att komma ihåg allt. Kommer ihåg de stora detaljerna ifrån de två första böckerna men inte mer än så. Kommer inte alls ihåg vad som hänt med karaktärerna och jag hade helt glömt att Ida dog, snacka om en chock när jag läste första kapitlet. 

Det jag tycker är så himla coolt är att boken är astjock men ändå så märker man inte det. Jag vill inte alls att den skulle ta slut men sidorna bara flög förbi. Det var spännande hela tiden så det var jobbigt att behöva lägga ifrån sig boken. 

Det ända jag egentligen kan säga är att har du inte läst boken eller påbörjat serien än så är det verkligen hög tid, du går miste om riktigt bra litteratur. 

Antal sidor: 812
Första meningen: Den bländande vitheten mattas av.
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: