Bokparadiset

Bröllopsfixaren - Marita Conlon-McKenna

Kategori: Chicklit


Titel: Bröllopsfixaren
Författare: Marita Conlon-McKenna
Serie: -
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 383

Handling: Maggie Ryan rår inte för det! Hon kan inte låta bli att para ihop olika personer eller matcha saker. Eftersom hon har tre snygga och smarta döttrar som fortfarande är singlar så bestämmer hon sig för att skrida till verket och försöka sammanföra dem med någon passande partner. Men hennes projekt visar sig mycket svårare än hon först trodde.
Jag har tidigare läst hennes bok En liten hattaffär på hörnet som jag fullkomligt älskade, den var så söt, Bröllopsfixaren är också söt men inte riktigt på samma nivå som En liten hattaffär på hörnet

Jag gillar verkligen alla karaktärer. Maggie är verkligen en match-maker utan dess like och jag älskar det. Den är dessutom så genialt sätt hon gör det på, inte påträngande utan bara att folk paras ihop. Sånt jag gillar med chick-lit. Gillar verkligen alla i familjen också de är så olika men ändå så tighta. Gracie är ändå den dottern jag fastnar för mest, hon är så driven men ändå så jordnära. 

Det är ett så trollbindande språk, visst inte poesi aktigt men jag fastnar ändå i boken när jag läser. Kan dock bero mest på karaktärerna men jag gillar ändå sättet hon skriver på. Hon liksom väver in nya karaktärer i några kapitel så får man läsa från deras vinkel. Genialt. 

Jag ska verkligen ta tag i resterande böcker av henne som jag inte har läst. Förstår inte varför jag inte läser mer chick-lit det är ändå en av mina favorit genre. Conlon-McKennan är en favorit chick-lit författare! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: