Bokparadiset

En nördig bok

Kategori: Contemporary


Titel: The summer I became a nerd
Författare: Leah Rae Miller
Serie: -
Förlag: Entangled
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 258

Handling: On the outside, seventeen-years-old Madelyne Summer looks like your typical blond cheerleader - perky, popular and dating the star quaterback. But inside, Maddie spends more time agonizing over what will happen in the next issue of her favorite comic book than planning pep rallies with her squad. That she's a nerd hiding in a popular girl's body isn't just unknown, it's anti-known. And she needs to keep it that way.
Hört mycket negativa saker om den här boken så var väldigt osäker på om jag skulle läsa den. Men det visade sig vara tur att jag gjorde det, gillade boken väldigt mycket. Man ska inte alltid lyssna på vad andra tycker!

Den är boken är perfekt om man vill ha något roligt och lättsamt. Boken handlar om Maddie som är väldigt populär, men i hemlighet älskar hon serietidningar, vilket hon döljer eftersom att hon tror att hon skulle sluta vara populär om hon visade den sidan. Men sen under sommaren träffar hon en kille som älskar allt det där "nördiga" serietidningar, rollspel olika sorters spel. Den här boken fick mig att bli sjukt sugen på att läsa seriealbum (vilket jag inte läser, men ska ge det en chans) så direkt när jag läst ut boken beställde jag hem några stycken. Bara att man får den känslan av boken är ju toppen!

Maddie har många stört sig på och visst jag kan förstå varför. Hon borde bara prata med sin bästa kompis och inte göra allt så komplicerat. Men samtidigt hade jag inga problem alls med henne. Jag tycker det mest är roligt när hon är så nervös att pakera utanför en butik som säljer serie för att hon är rädd att någon ska se henne. 

Med andra ord det här är en jätterolig och lättsam bok. Perfekt att läsa på sommaren. Så är du nyfiken på den och du tror att du hade gillat den borde man absolut plocka upp den! 

mycket 4/5

Kommentarer

  • Malin A säger:

    Kul att läsa vad du tyckte!
    Nu var det ett tag sedan jag läste den, men minns att min känsla var att boken gott kunde varit 100 sidor längre för bättre utveckling av personerna. Nu blev det lite för mycket instalove och en känsla av att boken var ett bra första utkast som kunde varit betydligt mer genomarbetad. Jag gillade den också och gav den en svag 4a. Läser gärna mer av författaren i framtiden.

    Svar: sv: Ja 100 sidor längre hade den gärna fått vara :)
    BokParadiset

    2015-08-26 | 19:02:41
  • bam säger:

    Jag tycker att den verkar rolig, jag.

    Svar: sv: Det var den :)
    BokParadiset

    2015-08-27 | 15:00:08
    Bloggadress: http://www.bamtycker.wordpress.com

Kommentera inlägget här: