Bokparadiset

De odödligas hunger

Kategori: vampyrer

 
Titel: De odödligas hunger
Författare: Julie Kagawa
Serie: #2 Edens blod
Förlag: Harlequin
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 428

Handling: Ska Allie följa blodets kall för att rädda sin skapare Kanin från Sarren. Men när spåren leder tillbaka till hennes hemstad New Covington finner Allie något som kommer att förändra världen för all framtid och som eventuellt innebär slutet för både människor och vampyrer.En ny pest härjar röda lung-viruset som är dödlig för både människor och vampyrer. Deras enda hopp är den hemlighet som Kanin bär på, men ska Allie hinna fram till honom i tid?Allie trodde att odödligheten skulle vara för alltid. Men nu när allt har vänts uppochner kommer gränsen mellan människa och monster fortsätta suddas ut, och hon ställs inför ett val ett val som ingen borde behöva göra.
Första boken gillade jag men det fanns en del grejer som verkligen drog ner på boken. Men jag kan säga att det blir bättre. Andra boken gillade jag väldigt mycket mera. Det är mer spännande och det händer väldigt mycket mera i boken. 

Det är en del kraktärer man får lära känna mycket mera. Jag gillar att Kanin är med mycket mera i boken. Schakalen (som för övrigt verkar heta något annat i den engelska översättningen?) är faktiskt min favorit karaktär. Allt ja han är ett svin ibland men han är den karaktärern som är mest intressant tycker jag. Gillar verkligen att han är med i den här boken. Troligtvis han som fick boken att bli bättre, för Ezeikel gillar jag inte speciellt mycket. Eller jag gillar han som karaktär men inte som Allies kärleksintresse tycker deras relation är så tråkigt. Även prinsen som man får läsa lite om gillar jag väldigt mycket!

Handligen är väldigt spännande, det har kommit ett annat virus som dödar alla människor och även vampyrerna blir påverkade. Det är upp till Allie att rädda världen och det är faktiskt väldigt spännande. Som sagt gillade jag den här så mycket mera och det ska bli riktigt roligt att plocka upp sista delen i den här serien, det får dock vänta till nästa år. 
 
Måste säga att jag gillar dessa nya omslag väldigt mycket. Tycker de är snyggare än orginalen, så jag är glad att hela den svenska serien har de nya omslagen.

mycket. 4.5/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: