Bokparadiset

En bok ur min favorit serie

Kategori: Retelling

 
Titel: Beyond the kingdoms
Författare: Chris Colfer
Serie: #4 Land of stories 
Förlag: Little Brown
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 419
 
Ingår i en serie så kan förekomma spoilers! 

Handling: The Masked Man is on the loose in the Land of Stories, and it's up to Alex and Conner Bailey to stop him...except Alex has been thrown off the Fairy Council, and no one will believe they're in danger. 
With only the help of the ragtag group of Goldilocks, Jack, Red Riding Hood, and Mother Goose and her gander, Lester, the Bailey twins discover the Masked Man's secret scheme: He possesses a powerful magic potion that turns every book it touches into a portal, and he is recruiting an army of literature's greatest villains 
So begins a race through the magical Land of Oz, the fantastical world of Neverland, the madness of Wonderland, and beyond. Can Alex and Conner catch up to the Masked Man, or will they be one step behind until it's too late?

Jag trodde att detta var sista boken men såå glad jag blev när jag upptäckte att det inte var det! Jag har väntat på den här så himla länge. Det var väl inte bara jag som fick en chock slutet på bok tre? Alltså gah! Kunde det bli mer spännande? 

Med andra ord var jag väldigt spänd på att läsa den här boken, och det var precis så underbart som jag ville att det skulle vara. Varje gång jag läser en bok från denna serien blir jag så imponerad hur han väver in historier som man hörde när man var liten och det blir så levande. När jag läser så tänker jag att det är så här karaktärerna i historierna alltid varit, alltså deras personligheter och förhållanden till varandra. Böckerna är så fyndiga och jag älskar verkligen varje bok. 

Den här boken är precis som tidigare väldigt spännande. Här får man dock se väldigt många nya världar och möta nya spännande karaktärer. Det är svårt att säga vem som är min favorit av de nya. Men Peter Pan tyckte jag Colfer hade framställt väldigt roligt, haha. 

Det är med längtan och vemod jag väntar på nästa bok, vill ha mer men inte att det ska ta slut. Detta är en av mina favorit serier. Tror verkligen jag ska läsa om alla böcker innan den sista kommer. 
 

Kommentarer

  • Jamie - En blogg för bokugglor säger:

    Jag är såå sugen på att läsa den här serien! :)

    Svar: Sv: Du kommer verkligen inte ångra dig!
    BokParadiset

    2015-12-09 | 17:14:04
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se

Kommentera inlägget här: