Bokparadiset

Internatskola ur en killes perspektiv

Kategori: Contemporary

 
Titel: Winger
Författare: Andrew Smith
Serie: #1 Winger
Förlag: Simon & Schuster
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 439
 
Handling: Ryan Dean West is a fourteen-year-old junior at a boarding school for rich kids. He’s living in Opportunity Hall, the dorm for troublemakers, and rooming with the biggest bully on the rugby team. And he’s madly in love with his best friend Annie, who thinks of him as a little boy.

With the help of his sense of humor, rugby buddies, and his penchant for doodling comics, Ryan Dean manages to survive life’s complications and even find some happiness along the way. But when the unthinkable happens, he has to figure out how to hold on to what’s important, even when it feels like everything has fallen apart.
Jag hade sett denna bok många gånger i bokhandeln men tänkte att den inte var något för mig. Men så köpte jag den ändå tillslut varför vet jag egentligen inte. Men jag är väldigt glad att jag gjorde det! Boken handlar alltså om Ryan Dean och hur han lever på internatskola. Alltså han är så väldigt rolig och gör så sjukt knäppa saker så man skrattar högt flera gånger. Han är så pinsam, konstig och rolig och det går inte låta bli att älska honom fast han gör de mest korkade sakerna.

Det har kommit en companion bok till som jag verkligen vill läsa, dock har jag inte köpt den än men måste verkligen göra det. Älskar att den följer omslaget också, det är samma kille på framsidan och den på baksidan är det tecknat. Det är så himla snyggt det här omslaget, speciellt ryggen också.

Gillar ni internatskolor, pinsam huvudkaraktär, humor och böcker som är ifrån en killes perspektiv så rekommenderar jag den här. Den är helt fantastisk. 

Kommentarer

  • veronica säger:

    Har varit sjukt sugen på den här och har den på min kindle, vart inte mindre sugen nu!:)

    Svar: Sv: Du borde läsa den, väldigt snabbläst och såå roligt!!! Tror verkligen att du kommer gilla den :)
    BokParadiset

    2015-12-11 | 20:07:32
    Bloggadress: http://www.vettansbocker.blogspot.se
  • Sofies bokblogg säger:

    Oj, vad ovanligt med en high school-bok från en killes perspektiv! Bara det lockar mig att läsa. :)

    Svar: Sv: Ja tyvärr är det ju de. Jag hoppas du plockar upp boken, den är väldigt rolig!
    BokParadiset

    2015-12-14 | 18:02:25
    Bloggadress: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här: