Bokparadiset

Struck by lightning - Chris Colfer

Kategori: Contemporary

 
Titel: Struck by lightning
Författare: Chris Colfer
Serie: -
Förlag: Atom
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 258

Handling: Struck by Lightning: The Carson Phillips Journal follows the story of outcast high school senior Carson Phillips who blackmails the most popular students into contributing to his literary journal to bolster his college application; his goal in life is to get into Northwestern and eventually become the editor of The New Yorker.

Förvånad över att den här inte har fått mer uppmärksamhet inom bloggvärlden. Colfers andra serie har ju fått väldigt mycket mer uppmärksamhet än den här. Vilket är synd för boken är otroligt rolig.

Carson är väldigt sarkastig vilket jag uppskattar, jag tycker det är hur roligt som helst. Hela boken är väldigt ironisk och torr humor. Fick mig att skratta hur många gånger som helst. 

Boken har blivit film (vilken inte heller har fått mycket uppmärksamhet) jag har inte sett den än, men planerar att göra det i helgen. Det finns bilder ifrån filmen med vilket jag tycker var jätteroligt. Ger ett djup till boken. 

Det kanske inte är en solklar favorit men det blir ett älskar i alla fall. Den fick mig att skratta så mycket så den förtjänar det. Dessutom kunde jag inte sluta läsa utan läste ut boken under en dag, vilket alltid är positivt. Dessutom tar boken upp tankvärda saker även om det är med mycket humor. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: