Bokparadiset

Fallen ängel - Becca Fitzpatrick

Kategori: Änglar

 
Titel: Fallen ängel
Författare: Becca Fitzpatrick
Serie: Hush hush
Förlag: Ponto pocket
Utgivningsår: 2011
Sidantal: 287

Handling: Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.
Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...

Redan när jag började läsa var jag skeptiskt. Nora och Patch träffas på bilogilektionen. Allvarlig? Det är ju precis så som Bella och Edward träffas, kommer inte ihåg helt säkert om det var på en biologilektion men ganska säker, de träffas ju i skolan iaf. Patch är övernaturlig, Edward likaså. Edward är inte riktigt en sån översittare som Patch är men till en början är han ändå det. Nej det var alldeles för mycket likheter redan från början. 

Patch är arrogant, självupptagen och världens stalker jag gillar absolut inte honom. Nora gillar jag dock. Hon är inte en favorit karaktär men hon väger ändå upp Patch så att det går att läsa boken. 

Jag tycket mysteriet i boken är det som drar upp betyget. Det är spännande och jag bytte hela tiden vem jag trodde var den misstänkta. Tyvärr räcker inte ett mysterium för att jag ska fortsätta läsa boken, inte efter era kommentarer heller (tack!). Det räcker dock för att boken ska få bo kvar i min bokhylla! Boken fick ändå ett bra slut och boken hade likaväl kunnat vara en fristående så för mig tar historien om Nora och Patch slut här. 

Kommentarer

  • Cecilie säger:

    Haha, å møtes i biologitimen er tingen. Jeg tenkte akkurat det samme som deg... Litt for mange likheter med Twilight.

    Ellers ble jeg aldri helt interessert i denne boken. Jeg leste den på norsk og jeg tror det var en tabbe, fordi bøker skrevet på norsk oppfatter jeg som mye mer barnslige. Jeg vet ikke hvorfor. Kan være fordi jeg sluttet å lese bøker på norsk når jeg var et barn...

    Cucie @ Cucie reads

    Svar: SV: Ja men eller hur, känns alldeles för lik!
    Det kan ju vara en anledning. Men jag kan nog hålla med om att den känns lite barnslig, vet inte vad det är som gör det men något lite mer barnsligt är det över den.
    BokParadiset

    2015-01-28 | 21:38:46
    Bloggadress: http://cucie-reads.blogspot.no/

Kommentera inlägget här: