Bokparadiset

Havets fångar - Michelle Paver

Kategori: Middle grade

 
 
Titel: Havets fångar
Författare: Michelle Paver
Serie: #2 Han som föddes att möta mörkret
Förlag: Semic
Utgivningsår: 2006
Sidantal: 357
 
Handling: Återigen förflyttas vi 6000 år tillbaka i tiden. Torak befinner sig i Korpklanens läger tillsammans med Renn och de andra klanmedlemmarna. Toraks älskade Ulv är borta och en smygande och dödlig sjukdom hotar Korpklanen. När en av klanens medlemmar dör måste Torak ge sig av för att söka efter ett botemedel. Korpklanens ledare varnar honom för att det kan vara en fälla. Men Torak har inget val om Storskogens folk ska kunna räddas. 
Havets fångar är precis lika spännande som föregående bok. Det är de jag gillar med dessa böcker, de är spännande och går fort att läsa. 
 
Jag gillar verkligen Pavers språk. Hennes fantasi och sättet hon skriver på gör historien trovärdig. Det känns verkligen som om dessa böcker hade kunnat utspela sig i vår värld fast förr i tiden. Det gillar jag. 
 
Blev så himla glad när Ulv var med i historien igen. Älskar att läsa utifrån hans perspektiv! Gillar även att man får läsa utifrån lite fler perspektiv i denna boken. 
 
Gillar denna serien skarp. Härlig att historien fortfarande håller fast det var ett tag sen de släpptes. 

Kommentarer

  • Klara säger:

    Det här är i princip min favoritserie från när jag var yngre! Jag minns den som otroligt spännande och jag kunde aldrig släppa böckerna när jag väl hade börjat. Blir sjukt nostalgisk. Kul att du gillade den och hoppas du gillar resten av serien! :)

    Svar: sv: Jag förstår varför du kände så, alltid så spännande och mycket som händer! Det tror och hoppas jag! :)
    BokParadiset

    2015-01-15 | 17:29:08
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: