Bokparadiset

Last sacrifice - Richelle Mead

Kategori: vampyrer

 
Titel: Last sacrifice
Författare: Richelle Mead
Serie: #6Vampire Academy
Förlag: Penguin books
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 585

Handling: This is the final heart wrenching episode at St. Vladimir's Academy. Rose is on trial for high treason and the death of Queen Tatiana. Someone is trying to frame her and it looks like even Dimitri might not be able to save her now.
Sista boken i serien. Det var jobbigt att serien skulle behöva ta slut men samtidigt ville jag ju se hur allt skulle sluta. Blev jag nöjd? Ja. 
 
Rose har alltid varit en favorit för mig. Hon är så cool, självständig och går sin egen väg. Dimitri föll jag också för, säg vem som inte har gjort det? Jag älskar deras kärlek, det känns så trovärdigt vilket gör allt ännu bättre. 

Handlingen är spännande rakt igenom och det är mycket som är på gång. Hela mysteriet är så spännande och jag hade aldrig gissat att det var så det skulle sluta. Det är en riktigt bra avslutningen på en av mina favoritserier. Mead är en så bra författare och jag tänker absolut ge mig på spin-off serien. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: