Bokparadiset

The sea of monsters - Rick Riordan

Kategori: Mytologi


Titel: Percy Jackson and the sea of monsters
Författare: Rick Riordan
Serie: #2 Percy Jackson
Förlag: Disney Hyperion
Utgivningsår: 2008
Sidantal: 279

Handling: Even a simple game of dodgeball becomes a death match against an ugly gang of cannibal giants - and that was only the beginning. Now Camp Half-Blood is under attack, and unless I can get my hands on the Golden Fleece, the whole camp will be invaded by monsters. Big ones...
Jag gillar den här lite mer än första boken. Mycket kan bero på att jag inte har sett filmen så jag vet inte vad som kommer hända. Det gjorde jag med första boken. Men jag tycker även tempot är en aning snabbare, det går fort vilket gör att det är spännande hela tiden. 
 
Jag tycker dock Percy är ganska hemsk i denna boken till en början. Det är inte okej för någon annan att reta Tyron men ändå så skäms han för honom och är inte alltid så shysst mot han. Gillade inte det men blir bättre längre fram i boken och då var han vanliga härliga Percy. 
 
Jag undrar om det kommer vara Luke som är boven i kommande böcker? Lite tråkigt i så fall kan jag tycka då är det bara olika äventyr men alltid samma som är den onde. Men jag får väl vänta och se. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: