Bokparadiset

En Gaiman bok

Kategori: Fantasy

Titel: Oceanen vid vägens slut
Författare: Neil Gaiman
Serie: -
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 219

Handling: Det här är berättelsen om en pojke vars oskuldsfulla barndom tog slut våren då han fyllde sju år. Det var då gruvarbetaren  inacoderades och då familjen tog hjälp av barnflickan Ursula Monkton. Det var då pojkens världar - både barnents fantastiska och de verkliga - förändrades för alltid.
Neil Gaiman lyckas med häftiga böcker. Både Stardust och Oceanen vid vägens slut är korta böcker men ändå så lyckas han bygga upp en helt komplett värld på så få sidor. Boken känns så bred och att få med så mycket på så få sidor utan att det känns krystat är coolt. 

Egentligen vet jag inte vad man ska säga om boken. Man kastas in i en värld och redan på första sidan börjar äventyret. Jag hade ingen aning om vad boken handlade om när jag plockade upp denna men jag blev inte besviken! 

Det är svårt att förklara handlingen och därför tror jag det är bra att gå in utan att veta något, kan tänka mig att man kan bli lite förvirrad annars. Det är en kort fantasy och jag rekomenderar den gärna. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: