Bokparadiset

Ett paradis i Skottland

Kategori: Fantasy

 
Titel: Doon
Författare: Carey Corp & Lorie Langdon
Serie: #1 Doon
Förlag: Blink
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 399

Handling: Veronica doesn't think she's going crazy. But why can't anyone else see the mysterious blond boy who keeps popping up wherever she goes? When her best friend, Mackenna, invites her to spend the summer in Scotland, Veronica jumps at the opportunity to leave her complicated life behind for a few months. But the Scottish countryside holds other plans. Not only has the imaginary kilted boy followed her to Alloway, she and Mackenna uncover a strange set of rings and a very unnerving letter from Mackenna's great aunt---and when the girls test the instructions Aunt Gracie left behind, they find themselves transported to a land that defies explanation. 
Detta måste varit den boken som flest velat att jag ska recensera någonsin. Misstänker att det är för att måga tvivlar om de ska läsa den. Tyvärr läste jag den när jag egentligen inte hade så mycket lässug så det påverkade nog tyvärr läsningen lite. 

Jag fastnade inte riktigt för någon av karaktärerna. Tyckte att de inte stack ut så att det var något jag fastnade för. Dock gillade jag att det är två kompisar man får läsa utifrån. Men jag tyckte det var onödigt att läsa ifrån bådas PoV även om det inte var varannat kapitel. Men alla kapitel från kompisen, McKennan, tyckte jag var tråkigta och tillförde inte så mycket till handlingen.

Men däremot älskade jag miljön och handlingen. Doon som är stället där allt utspelar sig verkar helt fantastiskt. Allt är typ perfekt där. Sen är det handlingen som för boken frammåt. Tyvärr tyckte jag det var lite seg ibland. 

Jag gillade boken och jag tror faktiskt jag kommer läsa fortsättningen eftersom jag tror att den kan vara bättre än denna. 

3.5 Stars

Kommentarer

  • Lena säger:

    Är nyfiken på denna. Har hört mycket gott om den.

    Svar: SV: Tycker absolut att det är värt att göra det :)
    BokParadiset

    2015-07-14 | 18:19:10
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Beate säger:

    Hm... Om den fått bättre recension av dig kanske jag hade puttat upp den i min evighetslånga att-köpa-lista, men som det är nu får det nog ligga kvar där den är :)

    Svar: sv: förstår dig, men hoppas på att jag kommer gilla tvåan bättre!!
    BokParadiset

    2015-07-23 | 15:53:50
    Bloggadress: http://bokbeate.blogspot.se

Kommentera inlägget här: