Bokparadiset

Riktigt bra sommar contemporary

Kategori: Contemporary


Titel: Things we know by heart
Författare: Jessi Kirby
Serie: -
Förlag: Harper Teen
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 291

Handling: After Quinn's boyfriend, Trent, dies in an accident their junior year, she reaches out to the recipients of his donated organs in hopes of picking up the fragments of her now-unrecognizable life. But whoever received Trent's heart has mysteriously remained silent. The essence of a person, Quinn has always believed, is in the heart. If she finds Trent's, then in a way she still has a piece of him.
Sen jag hörde talas om den här på booktube har jag velat läsa den. En tjej vars pojkvän dör och donerar sina organ. Tjejen skriver brev till alla som har mottaigt hans organ men personen som har fått hjärtat svarar inte. Det verkade som en bok som är perfekt för mig, och det var den.

Jag gillar karaktärena. Quinn som försöker komma över sin pojkvän, tycker det hela känns väldigt trovärdigt. Dessutom gillar jag att hennes familj är så närvarnde också. Colton tycker jag också känns väldigt verklig. Har man varit väldigt nära döden tänker jag också att man verkligen vill göra allt man inte kunnat göra på så många år. 

Det här är en härlig bok att läsa på sommaren. Den får mig att gråta och skratta precis som en bok ska göra. Jag flög fram genom boken precis som man vill göra på sommaren. Hela boken andas sommar just för miljön och allt. Tycker absolut att låter boken lockande så plocka upp den! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: